Nilan Bisonsin Korisliiga-kausi jatkuu lauantaina vieraspelillä Kauhajoella. Karhu ei ole vielä osoittanut merkkejä talvihorrokseen vaipumisesta vaan päinvastoin joukkueen otteet ovat olleet pirteitä. Karhu majailee sarjataulukossa jaetulla neljännellä sijalla Katajan kupeessa. Karhu on Bisons-luotsi Joonas Iisalon mukaan valmentajansa näköinen joukkue tälläkin kaudella. – Karhu on [Ari] Tammivaaran tyylin mukaisesti yksi sarjan aggressiivisimmista puolustusjoukkueista. He laittavat kovaa painetta palloon, pelaavat syöttölinjoja yli sekä puolustavat palloskriinit aggressiivisesti, hän muotoilee. – Hyökkäyspäässä heidän pelaaminen on yksinkertaista, mutta toteutus on hyvää. He juoksevat kenttää hyvin, joten menetysten ja heitonvalintojen merkitys korostuu meidän osaltamme, jotta eliminoimme tämän osa-alueen heiltä. Tietenkin puolustuksen paluu on tärkeässä roolissa myös, jotta he joutuvat pelaamaan mahdollisimman paljon 5 vs. 5 meitä vastaan, Iisalo arvioi Bisonsin sivuilla. Iisalo nostaa esiin myös ottelun tempon kontrolloimisen. – Olemme onnistuneet kontrolloimaan Korisliigassa otteluiden rytmiä, ja se on huomennakin avain menestykseen. Me emme halua lähteä Kauhajoen juoksupeliin mukaan. Kun me liikutamme palloa ja miehiä pelitapamme mukaisesti niin me olemme aika pirun vaikea joukkue vastustajille, hän pohtii. Koko Biisoniremmi ei pelaa Kauhajoella. – Meillä on näillä näkymin muutama poissaolo, mutta emme missään nimessä mene niiden taakse. Meillä on riittävän laaja ja laadukas materiaali pelataksemme hieman kapeammallakin rosterilla lauantaina. Se tarkoittaa vain sitä, että muutama pelaaja joutuu urakoimaan hieman enemmän ja osa kantamaan enemmän vastuuta kuin aikaisemmin, Iisalo kertoo.

LUE MYÖS: